Bemutatkozik Uj Tamás, kerékpár instruktor

Miért tartja fontosnak, hogy az idősebb, senior korosztály is rendszeresen sportoljon?

A rendszeres, megfelelően irányított testmozgás nagyon jó hatással van idős korban is az egészségünk karbantartására. Ahogy idősödünk, úgy kezd a testünk fokozatosan “berozsdásodni “. Egy jól megválasztott testmozgással csökkenthetjük ennek a folyamatnak a gyorsaságát, és frissen tarthatjuk testi és pszichés kondíciónkat.

Elsősorban kinek ajánlja a kerékpározást?

Kortól és nemtől függetlenül abszolút mindenkinek ajánlott. Nem terheli meg az ízületeket és a könnyed, szabad térben, természetben végzett mozgásforma rendkívül jó stressz oldó, és garantált a szellemi felfrissülés!

Miben változtatja meg a mindennapokat a rendszeres sport élménye?

Nagyon jó közösségépítő hatása van. Megnöveli az életerőt, és sokkal koncentráltabbak “rendezettebbek” leszünk. A rendszeres sport türelmesebbé és kitartóbbá tesz minket a hétköznapokban is.

Milyen eddigi tapasztalataik vannak a „Sportklubok az egészségért” programmal kapcsolatban?

A résztvevők élvezik és szeretik a foglalkozásokat. Szívesen és lelkesen szánják rá az idejüket.

Mit gondolnak, a program végeztével a résztvevők folytatják-e a sportolást?

Igen, azt gondolom, a nagy többség folytatni fogja.

Miért tarja fontosnak, hogy az idősebb korosztály is szakember segítségével sportoljon?

Idősebb korban nagyobb eséllyel léphetnek fel egészségügyi kockázatok.

A további problémák, és esetleges sérülések elkerülése érdekében mindenképp szükségesnek tartom a szakemberek jelenlétet.