Bemutatkozik Major Petra, tartásjavító instruktor

Miért tartja fontosnak, hogy az idősebb, senior korosztály is rendszeresen sportoljon?

A sport egészségre gyakorolt jótékony hatását számos szakirodalom is alátámasztja. Az idő múlásával, sajnos a szervezetünk öregszik, csonttömegünk csökken, izmaink legyengülnek, ízületeink elkopnak, melyek jelentősmértékben hozzájárulnak az időskori megbetegedések kialakulásához. Rendszeres és megfelelően kivitelezett sportolási tevékenységek segítségével késleltethetőek, vagy bizonyos esetekben teljes mértékben elkerülhetőek a fent említett patológiás elváltozások. Sportolással hozzájárulhatunk az időskori esések megelőzéséhez, általános állapot javításához az egészség megőrzéséhez.

Elsősorban kinek ajánlja a tartásjavító tréninget?

Tartásjavító és proprioceptív tréning típusú mozgásformák azon mozgásformák közé tartoznak, melyek bármely korosztály számára hasznosak.

A tartásjavítás már kisiskolás kortól elkezdhető, így az iskolában történő tartós ülés káros hatásait elkerülhetjük. Folytatható a felnőtt korban is, ugyanis az aktívan dolgozók igen nagy része végez ülő munkát, amelyek hosszú távon rossz testtartást valamint mozgásszervi problémákat eredményezhetnek. Idős korban is nagyon fontos a testtartás javítása, ugyanis az ízületek kopásával, a fájdalom megjelenésével a testtartás romlik, mely további fájdalmakat eredményez. E „fogaskeréktünet” megszüntetésére a tartásjavítás az egyik legmegfelelőbb módszer.

Felnőtt és idős korban az egyensúlyozó képesség fejlesztése különösen fontos, így az időskori esetleges eséseket is könnyebben elkerülhetjük.

Miben változtatja meg a mindennapokat a rendszeres sport élménye?

A rendszeres sportolás nemcsak a mozgásszervi rendszerre gyakorol pozitív hatást, hanem hozzájárul a mentális állapotunkhoz is. A sportolás során az endorfin hormon termelődése jelentősen javítja a sportolók kedélyállapotát. Emellett az egy adott közösségbe tartozás, kötődés, barátságok kialakulása a szociális jólléthez járul hozzá.

Milyen eddigi tapasztalataik vannak a „Sportklubok az egészségért” programmal kapcsolatban? 

Eddigi tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy a résztvevők rendkívül közvetlenek, kedvesek, élvezik az órákat. Külön pozitívum, hogy sokféle mozgásprogram közül választhatják ki a számukra legszimpatikusabb edzésprogramot.

Mit gondolnak, a program végeztével a résztvevők folytatják-e a sportolást?

Úgy gondolom, igen. A sport elkezdése a legnehezebb feladat, egy idő után azonban mindennapjaink fontos részévé, szokássá válik. Célom, hogy megszerettessem a résztvevőkkel a sport szépségét, hogy a program végeztével is életük része maradjon a rendszeres testmozgás.

Miért tarja fontosnak, hogy az idősebb korosztály is szakember segítségével sportoljon?

A sportolás fontos, azonban ennél még fontosabb, hogy szakember segítségével történjen. Megfelelő hozzáértés nélkül többet árthatunk, mint segíthetünk a résztvevők állapotán. Fontos a gyakorlatok helyes kivitelezése, melyeket jól érthetően, alaposan szükséges elmagyaráznunk a sérülések elkerülése érdekében.