Bemutatkozik Müller Anetta, alakformáló aerobic instruktor

Miért tartja fontosnak, hogy az idősebb, senior korosztály is rendszeresen sportoljon?

Mivel az idősek száma egyre növekszik hazánkban, ez a kérdés egyre fontosabb. Elindulnak az öregedési folyamatok, melyek a rendszeres sportolással lelassíthatók. Kimondottan fontosak a keringésfokozó, nyújtó gyakorlatok, valamint az izomerősítés. Az egyensúlyfejlesztés a mozgásprogramok által szintén fontos, mellyel az időskori balesetek száma csökkenthető.

Elsősorban kinek ajánlja az alakformáló aerobicot?

Azoknak, akik a fittségi szintjüket szeretnék javítani, akik a kondicionáló programmal az egészségi állapotuk megőrzését és megtartását tűzik ki célul, akiknek az alakformálás, testzsírszázalék csökkentés szintén fontos szempont. Azoknak, akik a zenére, önfeledten, a mozgás és a társaság öröméért szeretnének mozogni.

Miben változtatja meg a mindennapokat a rendszeres sport élménye?

Számos pozitív hatása van. Aki sportol teherbíróbb lesz, jobb lesz a közérzete, mozgásélményt, örömet nyújt, javul a stressz tűrő képessége, valamint a fittségi állapota jelentősen javul.

Milyen eddigi tapasztalataik vannak a „Sportklubok az egészségért” programmal kapcsolatban? 

A résztvevők igen lelkesen vesznek részt a programban, várják a hatását és eredményét.

Mit gondolnak, a program végeztével a résztvevők folytatják-e a sportolást?

Egy része biztosan, a program vége felé sokan igényelni fogják a folytatást.

Miért tarja fontosnak, hogy az idősebb korosztály is szakember segítségével sportoljon?

Az idősebbek esetében fontos a rendszeres testmozgás, de itt a terhelés intenzitásának alacsonyabbnak kell lennie, az egyén állapotához kell igazítani.